راههای شاد زیستن اثبات شده برای یک زندگی شاد(سری دوم)

راههای شاد زیستن: در مطلب قبلی به همین عنوان به معرفی راههای مختلف و مفید برای داشتن یک زندگی شاد و شاد زیستن پرداختیم.در ادامه برای دانستن روش ها و راههای بیشتر شاد زیستن با دلگرم همراه شوید:

 راههای شاد زیستن

1-تمرکز حواس را تمرین کنید

تمرکز حواس به چه معناست؟ یعنی تمرکز و توجه کامل خود را بر روی زمان حال بگذارید و بدون قضاوت منفی شرایط لحظه ای را برای خود بپذیرید.امروزه در علم روانپزشکی بسیار بر این امر تاکید می شود.در صورت انجام مداوم، این کار باعث افزایش حوصله،کاهش سطح اضطراب و راهی برای شاد زیستن و زندگی آرام تر می شود.
تمرکز حواس بر روی زمان حال باعث فراموش کردن گذشته و مسایل ناراحت کننده اتفاق افتاده مربوط به آن و رهایی از ترس از آینده و اضطراب برای اتفاق های آینده می شود.

 

2-خواب خوب را فراموش نکنید

زمانی که شما به اندازه کافی نمی خوابید، حس منفی نگری شما در طول زمان بیشتر می شود.این نتیجه چندین تحقیق و پژوهش در مراحل مختلف چند آزمایش است.یکی از آزمایش ها بسیار جالب است.نتایج این تحقیقات به قسمت هیپوکامپ مغز مرتبط شد، قسمتی از مغز که مرکز یادگیری و تفکرات مثبت انسان است.هنگامی که ما کم خواب هستیم و به اندازه کافی نمی خوابیم، این قسمت از مغز به جای افکار مثبت بیش از پیش شروع به پردازش افکار منفی میکند.

برای روشن شدن این مسئله به تحقیق انجام شده بر روی این مسئله دقت کنید.محققان از دانش اموزان دچار کم خوابی درخواست کردند که لیستی از کلمات را حفظ کنند.81% از آن ها کلمات با بار منفی را به خاطر سپرده بودند و تنها 30% از آن ها کلمات با بار مثبت در خاطرشان مانده بود.حال شما میدانید وقتی بد میخوابید و یا خواب کافی ندارید چرا اینقدر بی حوصله و عصبی می شوید.

 

3-زمانی را به کمک به دیگران اختصاص دهید

درست است که زمان گذاشتن و اهمیت به خود و حتی خرج کردن پول برای تفریح و آرامش خودتان، حس خوبی به شما می دهد و ممکن است به شما برای یک زندگی شاد کمک کند، اما تحقیقات نشان داده است کسانی که هرچند وقت یکبار کمک مالی و یا فکری به دیگران کرده اند، دارای حس رضایت از زندگی و آرامش درونی شده اند.اگر دقت کرده باشید همواره کمک به دیگران و نتیجه بخش بودن آن کمک برای ما حس بسیار آرامش بخش و شادی بخشی به همراه دارد.پس سعی کنید با هر نو توانایی که در خود سراغدارید به افراد دور اطرافتان و یا هرکسی که می توانید و صحیح می دانید کمک کنید.

 راههای شاد زیستن

4-روی نوع زندگی واقعی که میخواهید داشته باشید تمرکز کنید

بیشتر ما معمولا به دنبال رویای برنده شدن در یک قرعه کشی یا یک موفقیت مالی و اجتماعی اتفاقی هستیم.حسرت کشیدن برای نداشته ها و فکر کردن به آرزوها تنها از انسان یک موجود افسرده و نا امید باقی میگذارد.به جای این فکرها و نحوه ی اشتباه رفتار در زندگی، باید به دنبال فرصت های واقعی در اجتماع بود و به خواسته های واقعی که در ذهن و قلب تان جای دارد فکر کنید و بعد از تعیین هدف برای رسیدن به آن تلاش کنید.این حس امیدواری و پویایی نه تنها باعث شادابی شما می شود بلکه رفته رفته شما را به یک انسان موفق و خوشبخت بدل خواهد کرد.

 

5-روی قدرت ها و توانایی های خود تمرکز کنید

چه توانایی های شخصیتی و اجتماعی دارید؟آیا می دانید با به کار بردن تواناییهایتان در زندگی شخصی و اجتماعی پیشرفت کنید و موفق باشید؟ برای مثال اگر قدرت بیان خوبی دارید و یا شجاع هستید و یا حتی توانایی برقراری ارتباط اجتماعی بالایی دارید می توانید در شرایط مختلف برای پیشرفت کارها و موقعیت اجتماعی تان از این مهارت ها استفاده کنید. تحقیقات بسیاری نشان داده است که استفاده از توانایی های شخصیتی در پیشرفت و پیشبرد زندگی و اهداف آن حس فوق العادی از شادی و رضایت در زندگی به انسان ها می دهد.

 

 

 

 تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی

 

+ 3 مخالفم - 0